Ce este un pitch deck?
Un pitch deck este o prezentare ce conține elemente vizuale, menite să evidențieze potențialele idei ale unei afaceri. Scopul acestora este de a atrage posibili investitori, parteneri și de a atrage fondurile necesare pentru alimentarea acestei idei de business. Acest mod de prezentare este unul foarte flexibil, cu orientare spre comunicarea directă către publicul țintă. Un pitch deck bun este un prim pas spre câștig!
Ce conține un pitch deck?
Confrom unui articol al lui Octavian Pătrașcu, acesta subliniază câteva aspecte importante ale conținutului unei astfel de prezentări. Aceste aspecte sunt:
Pe lângă existența acestor puncte importante, modul de prezentare trebuie să fie unul captivant, cu imagini sugestive și tehnologii adecvate, menite să capteze atenția și curiozitatea publicului.
De ce este util și cum îl poți folosi eficient?
Această prezentare este utilă deoarece este o metodă inovativă de a prezenta ideile într-un mod creativ și simplu. Alcătuirea unui pitch deck poate porni de la câteva slides cu un conținut informativ și explicit, care mai apoi pot fi prezentate față în față, fie prin intermediul unor aplicații precum Skype, Teams, Zoom și Google Meets. Alt mod de a-l prezenta este reprezentat de atașarea acestuia pe un mail.
Prin existența lor, ideile sunt mult mai ușor de exprimat, iar astfel, prin înșiruirea lor, procesul de alcătuire al unui plan de afaceri, al unei idei este mai avantajos, dându-ți libertata de a analiza, de a vedea lucruile din diferite perspective și de ce nu, te poate ajuta să simplifici și să oferi un aspect cât mai minimalist unui concept pentru a-l explica cu o usurință mai mare.
Cine folosește acest tip de prezentări?
Acestea au fost folosite de companii de renume, precum Facebook, Airbnb și Uber.
Există vreo diferență între un pitch deck și un plan de afaceri?
Cu siguranță! Deși cele două au elemente comune, acestea se diferențiază prin câteva aspecte, precum:
Conținut: *un pitch deck conține puțin text, și multe imagini, elemente vizuale care evidențiază ideea și oferă oportunitatea de a crea apropierea dintre cel ce prezintă și public, oferindu-i șansa de a adăuga mai multe detalii în timp ce prezintă aceste elemente, captând atenția cu o mai mare ușurință.
*un plan de afaceri conține mai multe informații și detaliază activitatea sau planul de activități pe care și-l propune, și are scopul de a fi trimis unui investitor pentru a fi analizat și mai apoi, aprobat și finanțat.