Latest releases
- Detalii
- By Diana Kristof
- Accesări: 10
Structura Anului Universitar 2023-2024 la Universitatea Politehnica Timișoara
Universitatea Politehnica Timișoara (UPT) se pregătește să înceapă un nou an universitar plin de oportunități și provocări pentru studenți și cadre didactice. Pentru a vă ajuta să vă orientați rapid în cadrul universitar, vă prezentăm structura anului academic 2023-2024, cu toate informațiile relevante pentru a vă face experiența de învățare cât mai plăcută și eficientă.
Calendar Academic
Anul universitar 2023-2024 va începe în data de 1 octombrie 2023 și se va încheia în data de 30 iunie 2024. Acesta este un an academic structurat în două semestre principale, fiecare cu durata de aproximativ 14 săptămâni de cursuri și 2 săptămâni de sesiuni de examene.
- Semestrul de Toamnă: 1 octombrie 2023 - 15 ianuarie 2024
- Semestrul de Primăvară: 1 martie 2024 - 30 iunie 2024
Înscrieri și Admitere
Procesul de admitere pentru anul universitar 2023-2024 va începe în luna iulie 2023, iar studenții vor trebui să completeze cererile de înscriere online pe platforma dedicată. Universitatea Politehnica Timișoara oferă o varietate de programe de licență, masterat și doctorat în domenii precum inginerie, informatică, arhitectură și științe aplicate. Detalii complete despre criteriile de admitere, termenele limită și documentele necesare pot fi găsite pe pagina oficială a admiterii.
Structura Cursurilor și Evaluarea Performanței
Cursurile vor fi livrate atât în format online, cât și în format tradițional, în funcție de cerințele fiecărui departament. Fiecare semestru va cuprinde o varietate de cursuri obligatorii și opționale, precum și laboratoare și proiecte practice. Evaluarea performanței studenților se va face prin examene semestriale, proiecte individuale și de grup, prezentări și alte forme de evaluare specificate în planurile de învățământ ale fiecărui curs.
Activități Extracurriculare și Oportunități
Pe lângă activitățile academice, Universitatea Politehnica Timișoara promovează implicarea studenților în activități extracurriculare, precum cluburi studențești, competiții sportive și evenimente culturale. Studenții sunt încurajați să participe la proiecte de cercetare, stagii în industrie, conferințe și competiții academice pentru a-și dezvolta abilitățile și a-și extinde rețeaua profesională. Universitatea oferă, de asemenea, servicii de consiliere academică și de carieră pentru a sprijini studenții în dezvoltarea lor personală și profesională.
Informații Suplimentare și Resurse Utile
Pentru mai multe detalii despre structura anului universitar 2023-2024 la Universitatea Politehnica Timișoara, puteți accesa următoarele resurse:
- Pagina oficială a universității: UPT.ro
- Secțiunea de Admitere: Admitere UPT
- Structura anului universitar: Calendar 2023-2024 UPT
Pentru întrebări suplimentare sau asistență, vă încurajăm să contactați Biroul de Admitere și Înscriere al Universității Politehnica Timișoara.
Anul universitar 2023-2024 aduce cu sine oportunități extraordinare pentru studenții care urmează să se înscrie la Universitatea Politehnica Timișoara. Cu o structură academică bine definită, o gamă largă de programe de studiu și resurse ample pentru dezvoltarea personală și profesională, UPT este locul ideal pentru cei dornici să-și construiască un viitor de succes în domeniul ingineriei și al științelor aplicate.
- Detalii
- By Gîngu.Bianca
- Accesări: 19
Finalizarea studiilor de licență și de master
Pentru a finaliza studiile de licență și de master la Facultatea de Științe ale Comunicării din cadrul UPT, trebuie să aveți în vedere următoarele:
1. Procesul de finalizare a studiilor de licență:
- Parcurgerea tuturor materiilor din planul de învățământ.
- Susținerea examenelor finale și obținerea notelor necesare pentru promovare.
- Elaborarea și susținerea lucrării de licență conform cerințelor facultății.
2. Termene și proceduri de depunere a lucrării de licență:
- Consultarea calendarului academic pentru termenele limită.
- Respectarea procedurilor de depunere specificate de facultate.
3. Informații despre programele de master disponibile:
- Consultarea ofertei de programe de master disponibile la facultate.
- Informarea cu privire la cerințele de admitere și structura programelor.
4. Cum să aplici pentru un program de master:
- Îndeplinirea cerințelor de admitere specificate de fiecare program.
- Depunerea dosarului de aplicare conform procedurilor stabilite.
5. Detalii despre disertație și examenele finale:
- Elaborarea și susținerea unei disertății conform cerințelor programului de master.
- Susținerea examenelor finale pentru absolvirea programului.
Finalizare studii 2023
NOTĂ: ÎN ATENȚIA ABSOLVENȚILOR FĂRĂ DIPLOMĂ DIN PROMOȚIILE ANTERIOARE!
Absolvenții fără diplomă (licență sau master) din promoțiile anterioare, care doresc să-și susțină lucrarea de finalizare a studiilor în anul universitar în curs (sesiunea februarie, iunie sau septembrie), sunt rugați să informeze secretariatul Decanatului Facultății de Științe ale Comunicării cu privire la intenția lor, cu cel puțin 15 zile înainte de data depunerii lucrării de licență/disertație la secretarul comisiei de licență/disertație.
IMPORTANT
Pentru ridicarea documentelor personale (diplomă de bacalaureat și foaie matricolă liceu pentru absolvenții de licență, diplomă de licență și supliment la diplomă pentru absolvenții de master), depuse cu ocazia înscrierii la admitere, absolvenții se vor prezenta la secretariatul Facultății de Științe ale Comunicării în vederea obținerii fișei de lichidare, conform Regulamentului referitor la Acte de studii al UPT.
HCA al UPT nr. 72 din 06.04.2022 privind aprobarea Ghidului pentru elaborarea și redactarea lucrărilor de finalizare a studiilor la ciclurile de licență și master (varianta editabilă)
Finalizare studii licență
Specializarea Comunicare și relații publice, învățământ cu frecvență și învățământ la distanță
Calendar licență:
- Sesiunea iunie-iulie 2023
- Sesiunea septembrie 2023
- Sesiunea februarie 2024: CRP CRP-ID
Cerere înscriere examen finalizare studii
Metodologia-cadru privind elaborarea lucrărilor de licență
Anexa 1 Redactarea bibliografiei și a trimiterilor bibliografice
Anexa 2 Fișa lucrării de licență
Anexa 3 Evaluarea lucrării de licență de către conducătorul științific
Anexa 4 Declarație de autenticitate a lucrării de finalizare a studiilor
Anexa 5 Aviz de respingere a lucrării de licență
Temele lucrărilor de licență:
- CRP
- CRP-ID
Precizări privind desfășurarea probelor examenului de licență
Programa examenului de licență
Modele de subiecte de examen licență - proba scrisă
Comisie examen de licență CRP, CRP-ID
Specializarea Traducere și interpretare
Calendar licență:
- Sesiunea iunie-iulie 2023
- Sesiunea septembrie 2023
- Sesiunea februarie 2024
Cerere înscriere examen finalizare studii
Metodologia-cadru privind elaborarea lucrărilor de licență
Anexa 1 Redactarea bibliografiei și a trimiterilor
Anexa 2 Fișa lucrării de licență
Anexa 3 Evaluarea lucrării de licență de către conducătorul științific (Traducere comentată)
Anexa 4 Evaluarea lucrării de licență de către conducătorul științific (Studiu terminologic)
Anexa 5 Declarație de autenticitate a lucrării de finalizare a studiilor
Anexa 6 Avizul conducătorului lucrării de licență
Anexa 7 Template lucrare licență (word, pdf)
Anexa 8 Specificații privind fișele terminologice
Temele lucrărilor de licență
Precizări privind desfășurarea probelor examenului de licență TI
Programa examenului de licență TI
Comisie examen de licență TI
Finalizare studii de master
Specializarea Comunicare, relații publice și media digitală
Calendar disertație:
- Sesiunea iunie 2023
- Sesiunea septembrie 2023
- Sesiunea februarie 2024
Cerere înscriere examen finalizare studii
Metodologia-cadru privind elaborarea lucrărilor de disertație
Anexa 1 Redactarea bibliografiei și a trimiterilor bibliografice
Anexa 2 Fișa lucrării de disertație
Anexa 3 Evaluarea lucrării de disertație de către conducătorul științific
Anexa 4 Declarație de autenticitate a lucrării de finalizare a studiilor
Temele lucrărilor de disertație CRPMD
Model de copertă lucrare de disertație și pagina de titlu
Precizări privind examenul de finalizare a studiilor
Comisie disertație master CRPMD
Specializarea Comunicare în afaceri
Calendar disertație:
- Sesiunea iunie 2023
- Sesiunea septembrie 2023 Cuantum taxă
- Sesiunea februarie 2024
Cerere înscriere examen finalizare studii
Metodologia-cadru privind elaborarea lucrărilor de disertație
Anexa 1 Redactarea bibliografiei și a trimiterilor bibliografice
Anexa 2 Fișa lucrării de disertatie
Anexa 3 Evaluarea lucrării de disertație de către conducătorul științific
Anexa 4 Declaratie de autenticitate a lucrării de finalizare a studiilor
Temele lucrărilor de disertație CA
Model de copertă lucrare de disertație și pagina de titlu
Precizări privind examenul de finalizare a studiilor
CONTACT:
Pentru mai multe detalii, te rugăm să iei legătura cu secretariatul facultății sau cu coordonatorul programului tău de studiu la Facultatea de Științe ale Comunicării din cadrul UPT. Aceștia îți vor putea oferi informații actualizate și detaliate referitoare la finalizarea studiilor de licență și toate cerințele specifice pe care trebuie să le îndeplinești. Nu ezita să îi contactezi pentru orice întrebări sau asistență suplimentară.
str. Traian Lalescu nr. 2A, Timișoara RO 300223
0256 404 011
0056 404 013
- Detalii
- By Csizmarik David
- Accesări: 15
Felicitări pentru reușita ta de a-ți finaliza studiile! Efortul tău a fost remarcabil, iar acum este momentul să primești recunoașterea pe care o meriți.
Obținerea diplomelor pentru promoția 2023 este un proces simplu și bine organizat.
Iată ce trebuie să știi:
Programul ceremoniilor:
-
Facultatea de Mecanică:
- 16 aprilie 2024: Licență, 09:00 - 11:45
- 17 aprilie 2024: Masterat, 09:00 - 11:00
-
Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale:
- 08 mai 2024: Licență (TST, TST engleză, TST ID), 09:00 - 11:00
- 09 mai 2024: Licență (EA), 09:00 - 10:00; Masterat, 10:00 - 11:00
Ceremonii încheiate:
- Facultatea de Inginerie Electrică și Energetică: 22 februarie 2024
- Facultatea de Management în Producție și Transporturi: 29 februarie 2024
- Facultatea de Chimie Industrială și Ingineria Mediului: 04 martie 2024
- Facultatea de Construcții: 11 martie 2024
- Facultatea de Arhitectură: 14 martie 2024
- Facultatea de Automatică și Calculatoare: 03-05 aprilie 2024
Eliberarea actelor de studii:
Absolvenții sunt rugați să acceseze platforma online de programare prealabilă disponibilă la adresa actestudii.upt.ro pentru a solicita și a obține actele de studii și documentele universitare în original.
Regulamentul cadru:
Conform Ordinului Ministerului Educației și Cercetării nr. 4156/27 aprilie 2020, regulamentul cadru privind regimul actelor de studii și al documentelor universitare asigură transparența și corectitudinea procesului de eliberare a acestora.
Formulare și cereri:
Pentru a solicita diferite documente universitare, absolvenții trebuie să completeze formularele corespunzătoare. Acestea includ:
-
pentru eliberarea actelor de studii și a documentelor universitare în original:
-
Cerere pentru eliberarea diplomei şi foii matricole / suplimentului la diplomă (Tip AS1)
-
Cerere pentru eliberarea foii matricole sau a duplicatului de foaie matricolă / supliment la diplomă (Tip AS2)
-
Cerere pentru eliberarea programei analitice (Tip AS3)
-
Cerere pentru eliberarea situaţiei şcolare (Tip AS4)
-
Cerere pentru eliberarea adeverinţei de autenticitate (Tip AS5-a)
-
Cerere pentru eliberarea adeverinţei (Tip AS5-b)
-
Cerere pentru întocmirea şi eliberarea diplomei şi suplimentului la diplomă în regim de urgenţă (Tip AS7)
-
Cerere pentru eliberarea unei noi diplome/supliment la diplomă (în cazul în care titularul constată greșeli în completarea diplomei/ suplimentului la diplomă - Tip AS10)
-
-
pentru eliberarea duplicatelor:
- Cerere pentru întocmirea şi eliberarea duplicatului de diplomă (Tip AS6)
-
alte documente:
- Cerere pentru transmiterea unor documente prin plic sigilat/e-mail
- Cerere pentru întocmirea și eliberarea unei noi adeverințe privind finalizarea studiilor (Tip AS11)
- Declarație pe proprie răspundere (model recomandat)
Informații suplimentare și proceduri importante:
- Timpul estimat pentru completarea formularelor: Absolvenții sunt sfătuiți să țină cont de timpul estimat pentru completarea fiecărui formular.
- Chestionarul absolventului: Înainte de a primi diploma, absolvenții sunt rugați să completeze "Chestionarul absolventului".
- Taxele referitoare la actele de studii: Absolvenții pot consulta informațiile detaliate despre taxele referitoare la actele de studii.
- Formular notă de lichidare: Pentru eliberarea actelor personale depuse cu ocazia înscrierii, este necesar să se completeze și să se depună un formular de notă de lichidare.
Indiferent de următorul pas în cariera ta sau de continuarea studiilor, diploma ta este o recompensă a muncii tale și trebuie să fii mândru de această realizare. Urmează ghidul și bucură-te de succesul tău!
Dacă mai aveți nevoie de informații suplimentare, suntem aici pentru tine!
- Adresa: str. Traian Lalescu nr. 2A
Timișoara RO 300223 - Număr de telefon: 0256 404 011
- Mail:
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
- Detalii
- By Cristiana Lasculescu
- Accesări: 14
Cantina studențească Politehnica
Atunci când ești student și locuiești în cămin, una dintre dilemele zilnice este unde iei masa. Iar dacă pachetul de la părinți s-a terminat, atunci studenții se confruntă cu o reală problemă. În acest caz dacă te întrebai unde să iei masa ca și un proaspăt student, cantina studențească UPT este cel mai potrivit loc, rentabil din mai multe puncte de vedere, și anume este locul unde mâncarea ca la mama acasă sau ce avem la meniul zilei sau te scot la o ciorba de burta se aude și se simte în tot campusul.
Și totuși ce este cantina studențească și unde se amplasează ea ca să fie accesibilă oricărui student sau cadru didactic?
Cantina studenteasca este un complex de servire a mesei compus din local de tip fast food la parter şi săli multifuncţionale la etaj. Ea deserveşte:
• Fast food-ul de la parterul caminului 1MV
• Sala pentru servirea mesei din cadrul clădirii multifuncţionale a Bazei sportive nr.2
Fiecare din aceste amplasamente oferă varietate gastronomică într-un ambient plăcut. Ca și amplasare , este ușor de găsit fiind poziționată aproape central în campus și anume pe strada Aleea Studenţilor (la intersecţia cu Aleea F.C. Ripensia), lângă cunoscutul 3F.
Localul Fast - Food 1 MV
Are o capacitate de deservire de aproxamitiv 400 de persoane/zi şi se pot servi 80 de porţii simultan. Amenajat de către UPT din fonduri proprii, acest local funcţionează în acelaşi regim ca Restaurantul Universitar Politehnica şi este adresat studenţilor şi profesorilor, fiind situat în imediata apropiere a facultăţilor. Îl putem găsi ușor la parterul căminului 1 MV de pe Bulevarul Mihai Viteazu, nr. 1.
Cât ar costa o masă la cantina UPT?
Mesele din cadrul cantinei se pot servi pe baza cartelei de masă, care se pot achiziționa de la Cantina UPT, în loturi de 5 cartele, la prețul de 50 de lei => 10 lei/ cartelă, cu carnetul de student și buletinul. Cu ajutorul lor beneficiezi de prețul promoțional pentru studenții UPT.
Zilele Carierei la Cantina UPT
Totodata cantina UPT găzduiește evenimente precum târguri, baluri, mini party-uri dedicate studentilor. Cel mai des eveniment organizat în cadrul cantinei UPT cel de cariere cunsocut sub numele de Zilele Carierei, un eveniment bianual desfășurat pe parcursul a două zile, în fiecare primăvară și toamnă în Cantina UPT. Peste 50 de companii, ONG-uri, administrații publice sau organizații de stat, care pregătesc standuri, concursuri si oferte profesionare interesante pentru tinerii studenți.
- Detalii
- By Amarande Roxana
- Accesări: 36
Universitatea Politehnica Timişoara administrează un număr de 16 cămine studenţeşti din care 14 sunt amplasate în Complexul studenţesc iar 2 sunt amplasate în perimetrul Facultăţii de Mecanică.
Căminele din Complexul studenţesc sunt amplasate pe Aleea Studenţilor şi sunt supravegheate prin sisteme video.
Toate căminele oferă membrilor comunităţii UPT (în primul rând studenţilor) spaţii de cazare moderne recent amenajate şi utilate (conexiune internet, cablu TV, frigider).
-
Prezentarea căminelor:
-
Căminele: 8C, 9C, 11C, 14C
-
Descriere:
Fiecare nivel beneficiază de două grupuri sanitare comune, o bucatărie şi o spălătorie. Camerele sunt dotate cu internet, cablu tv, mobilier nou şi frigider. Fiecare cămin are sală de lectură.
Amplasare:
Complexul Studenţesc din Timişoara, Aleea Studenţilor nr. 8C - 14C
Acces: de pe străzile Aleea Sportivilor, Aurelianus, Alexandru Vaida Voievod sau Dalia
Căminele: 19C, 20C, 21C, 22C; 1C, 2C, 4C, 7C; 1 MV și 2 MV
Descriere:
Căminele sunt de tip apartament cu camere de 4 locuri. Un apartament este compus din câte 2 camere cu grup sanitar comun. Pe fiecare dintre nivelele căminului există câte o bucătărie respectiv o spălătorie. Camerele sunt dotate cu internet, cablu tv, mobilier nou şi frigider. Fiecare cămin are cel puţin două săli de lectură.
Amplasare:
Complexul Studenţesc din Timişoara, Aleea Studenţilor nr. 19C - 22C.
Acces de pe strada Cluj sau Aleea Sportivilor.
Cămine de tip garsonieră: 23G şi 25G
Descriere:
Căminele sunt de tip garsonieră şi sunt destinate cadrelor didactice, doctoranzilor, angajaţilor şi sportivilor UPT. Camerele sunt dotate cu internet, cablu TV şi mobilier modern.
Amplasare:
Căminul 23G:
Complexul Studenţesc din Timişoara, Str. Alexandru Vaida Voievod, nr. 23G.
(se află în imediata vecinatate a Restaurantului Universitar Politehnica).
Acces : de pe Aleea Sportivilor sau de pe Aleea Studenţilor
Căminul 25G:
Complexul Studenţesc din Timişoara, Str. Aurelianus, nr. 25G.
(se află în vecinatatea sediului BRD Groupe Societe Generale).
Acces : de pe strada Socrates sau de pe Aleea Studenţilor
- Detalii
- By Roxana Velcu
- Accesări: 27
Formularele necesare pentru stagiul de practica in cadrul UPT
- Acord cadru de colaborare (template-ro; template-en; pdf (ro., en.))
- Protocol de colaborare pentru efectuarea stagiului de practica (template-ro; template-en; pdf (ro., en.))
- Cerere tip catre Secretariatul facultatii (model - Anexa 1)
- Convenție cadru - Anexa 3 (template-ro; template-en; pdf (ro., en.))
- Adresa eliberata de Decanatul facultatii (model - Anexa 4)
- Atestat de practica (model - Anexa 5 )
- Fisa de evaluare (model - Anexa 6)
- Caiet de practica (model - Anexa 7)
*Aceste formilare se pot completa atat electronica, cat si manual!
*Anexele 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 sunt anexe la Regulamentul privind cadrul general de organizare si desfasurare a practicii studentilor in UPT
Note - doresti sa iti xeroxezi documentele necesare pe care trebuie sa le prezinti la colocviu, sau doar vrei sa descoperi care sunt acestea, mai sus ai toate documentele necesare pentru practica!
Companii partenere cu UPT (cu care studentii pot efectua stagiile de practica)
https://upt.ro/img/files/practica/Companii_practica_2023_2024.pdf
- daca nu ai decis inca in cadrul carei companii doresti sa iti efectuezi stagiul de practica, este necesar sa iti aducem la cunostiinta faptul ca Universitatea Politehnica Timisoara a incheiat acorduri, conventii sau protocoale cu 2046 de institutii atat private, cat si de stat care sunt doritoare sa primeasca studentii UPT pentru a-i ajuta sa se dezvolte si poate chiar sa isi construiasca un inceput de cariera in cadrul acestora! In acelasi timp, studentii care nu doresc sa isi efectueze practica intr-una din toate aceste institutii, au posibilitate de a face in alte companii, cu conditia sa fie pe domeniul studiilor si sa primeasca acordul ambelor parti implicate (UPT si compania respectiva).
Note - in cazul in care esti student in cadrul UPT si doresti sa descoperi care sunt companiile cu care Universitatea Politehnica Timisoara a incheiat deja acorduri, conventii si protocoale de practica, acestea sunt toate informatiile de care ai nevoie!
Reglementarile interne ale Universitatii Politehnica Timisoara
Regulament privind cadrul general de organizare si desfasurare a practicii studentilor in UPT
https://upt.ro/img/files/practica/2020/Regulament-desf-practica-studenti.pdf
Regulament de organizare și funcționare a Oficiului de Coordonare a Practicii
https://upt.ro/img/files/practica/Regulament_OCPS.pdf
Note - Daca doresti in calitate de membru al OCP (Oficiul de Coordonare a Practicii), sau in calitate de student, sa citesti regulamentul de organizare si functionare a OCP, cat si cadrul general de desfasurare a practicii, pentru a vedea rezolvarile in cadrul situatiilor exceptionale pentru a putea executa stagiul de practica si nu numai, mai sus ai trimitere catre link-urile cu toate informatiile necesare!
Legislatia nationala cu privire la practica studenteasca
Ordinul 3955
https://upt.ro/img/files/practica/Ordin-3955-din-9-05-2008.pdf
- Acest ordin se aliniaza in mod explicit cu prevederile Legii nr. 258/19.07.2007, care reglementeaza practica elevilor si studenților, stabilind astfel cadrul legal si procedurile pentru desfasurarea practicii în mediul academic.
Legea nr. 258/19.07.2007
https://upt.ro/img/files/practica/Legea_258_din_2007.pdf
Note - in cazul in care ai nevoie sa te uiti peste legislatia nationala cu privire la practica studenteasca, mai sus ai cele doua link-uri in care este cuprins tot continutul necesar!
Aceste informatii sunt valabile atat in cadrul studiilor pentru licenta, cat si in cele cu privire la master in cadrul Universitatii Politehnica Timisoara!
DIRECTOR
Prof.univ.dr.ing. Doru VĂTĂU
(HCA nr.178/15.12.2020)
Numar de telefon: 0256 – 403415
E-mail:
SECRETAR
As.univ.dr.ing. Olivia GIUCA
Rectorat - adresa Piața Victoriei, numarul 2, etaj 1, sala 113
oras Timișoara, cod postal 300006
E-mail: